Kundservice


Beställning av produkter och gåvokort sker genom våra återförsäljare.
Vid frågor om våra produkter, gåvokort eller övriga ärenden, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.


Vanliga frågor

Hur löser jag in mitt gåvokort?
På gåvokortet finner du enkla instruktioner om hur du skall gå tillväga för att lösa in ditt kort. Gå till www.caciocavallo.se/aktivera och fyll i ditt kortnummer i fältet. Välj därefter gåva och fyll i dina kontaktuppgifter.

Varför går det inte att lösa in mitt kort?
Antingen är kortet redan inlöst eller så har du angivit felaktigt kortnummer. Kontrollera numret och försök igen. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta vår kundservice (lager) på telefon: 08-551 133 45.

Vad är det för skatteregler för gåvor?
Klicka här

Hur sker leveransen?
Leverans sker med Postpaket till av mottagaren vald adress och paketet hämtas ut hos närmaste Postombud. Vid önskemål är det även möjligt att få gåvorna distribuerade direkt till kontor. Mat och delikatesser (gäller ej pasta eller olivolja) skickas ut på önskad leveransdag med Postens åkeri mellan 08:00-16:00 (onsdag-fredag) i ett kylbeständigt, stötsäkert emballage. Om det inte finns någon på plats som kan ta emot leveransen, ställs paketet utanför dörren. Leverans av delikatesser och mat sker tidigast veckan efter att du registrerat din beställning. Glöm inte att ange portkod, antal trappor och namn när det gäller c/o-adress.

Vad kostar frakten?
Frakt och hanteringskostnad tillkommer med 75 SEK/kort. Distribution direkt till kontor sker företrädelsevis med Posten Företagspaket.

Hur lång är leveranstiden?
Leveransen sker inom 7 arbetsdagar från val av gåva och mat skickas ut på önskad leveransdag (tidigast en vecka efter registrerad beställning).

Jag saknar min leverans. Vart har den tagit vägen?
Du kan med hjälp av ditt unika gåvokortsnummer söka efter ditt paket. Du kan även kontakta vår kundsupport (lager) på telefon: 08-551 133 45. Klicka här för att komma till sidan Sök efter ditt paket.

Hur länge finns mitt paket för avhämtning hos Postombudet?
Ditt paket finns för avhämtning hos ditt Postombud i 14 dagar och därefter returneras paketet till avsändaren.

Mån gåva har returnerats till avsändaren. Kan ni skicka den igen?
I det fall gåvan har skickats ut korrekt till den angivna adressen, behöver du betala en ny fraktkostnad och postförskott. I det fall vi har begått ett misstag skickas gåvan på nytt utan extra kostnad.

Jag har råkat skriva fel postnummer. Vad händer då?
Det är viktigt att adress och postnummer är korrekt ifyllt. Om postnumret är felaktigt kommer paketet att returneras till avsändaren. Du behöver då betala en ny fraktavgift för att få din vara levererad på nytt.

Kan någon annan hämta ut min gåva?
Mottagarens legitimation måste medtas om en annan person än mottagaren skall hämta ut paketet.

Hur reklamerar jag trasigt eller felaktigt gods?
Vänligen kontakta oss inom 8 arbetsdagar från leverans om varan är skadad eller på annat sätt felaktig. Du kommer att få instruktioner och retursedel tillhanda från vår kundservice. Kundservice (lager) nås på telefon: 08-551 133 45.

Hur lång giltighetstid har mitt kort?
Giltighetstiden gäller ett år från att koderna aktiveras

Vad händer om mitt gåvokorts giltighetstid har gått ut?
Det är upp till mottagaren att hålla reda på giltighetstiden. Om datumet har utgått kan vi tyvärr inte förnya kortet.

Kan jag få gåvorna inslagna i presentpapper?
Ja. Kontakta din återförsäljare för prisuppgifter.

Kundservice

Telefon: 08- 121 442 02
E-post: kundservice@caciocavallo.se
Öppettider: Mån-fre 08.30 – 17.00

 

Andra tjänster

sok_paket
reklamera_gava
faq